Monday 18 July 2011

Stockholm Halvmaraton

Det verkar som alla i min forskningsgrupp är lite galna på att springa just nu. En av mina kamrater har sprungit två halvmaraton de sista par månaderna, och en annan som precis har sprungit en 10 kilometers lopp. Min handledare är en galen löpare, och har sprungit ett antal lopp, varav den senaste var en 10 kilometers lopp en vecka sen. Ja, jag är en del av en otroligt hurtig forskningsgrupp, och det hela har fått mig att känna mig lat. Sista loppet jag sprang var Göteborgsvarvet och det känns som det är dags att bygga på mitt personligt bästa: 2.20. Jag skulle gärna vilja putta min tid under två timmar och tjugo minuter. Det skulle kännas bra.

Förra September sprang jag Bristol Halfmarathon, så i år hade jag tänkt följa treden av septembermaratoner med att springa Stockholm halvmaratonen i år som äger rum den 17:e September. Eftersom jag ändå kommer flytta dit i Augusti (om jag nu lyckats hitta boende) så tänkte jag att det skulle vara ett bra sätt att se staden.

Så nu är det att tänka på träningen. Jag har gått relativt regelbundet på pass på Friskis och Svettis, så jag har nu hållit upp kondisen. Men löpningen går så där lagom bra. Jag har aldrig lyckats med ett träningsschema så jag lyckats aldrig prestera till den nivån som jag tror att jag kan. Men men, det lär i alla fall ge mig ett mål att ta mig igenom träning i Juni och Augusti, och det ska vara trevligt att ge mig ut på en riktig löparfest igen. Och sen är det ju bra om man ser mindre lat inför sin handledare med...

No comments:

Post a Comment